Vragen en antwoorden

Waar u voordat u boekt een antwoord op wilt hebben

Hoe maak ik een reservering?

U reserveert heel eenvoudig 24 uur per dag online via onze website. Ook kunt u ons bellen, e-mailen of bezoeken om een reservering te maken. Als u nog niet definitief wilt reserveren kunt u ook een optie nemen van een aantal dagen op een huis of appartement. U heeft dan nog wat extra bedenktijd zonder dat u ergens aan vast zit! Een optie nemen kan alleen telefonisch of per e-mail.

Waar staan de accommodaties en wie is de eigenaar?

Alle accommodaties van Villa Mer zijn eigendom van particuliere eigenaren en zijn zorgvuldig voor u geselecteerd. De naam van de eigenaar staat vermeld op uw reserveringsbevestiging. De accommodaties zijn verspreid over een groot gebied en liggen dus niet in 1 park. Het team van Villa Mer is uw contactpersoon en staat voor u klaar.

Standaardinrichting

Tot de standaardinrichting behoort een woonkamer met televisie, een eethoek, een volledig ingerichte keuken met koelkast, kooktoestel en koffiezetapparaat en een badkamer met douche en/of ligbad en een toilet. In uw accommodatie zijn ook tuinmeubelen aanwezig zodat u kunt genieten van de zon of zwoele zomeravonden.

Allergieën

Wij zijn ons er van bewust dat er veel mensen zijn met allergieën. Helaas beschikken wij echter niet over anti-allergie accommodaties. Ook onze huisdiervrije en rookvrije accommodaties zijn niet specifiek geschikt of bedoeld voor mensen met een allergie. Waarom niet? De huizen zijn van individuele eigenaren en liggen verspreid over een groot gebied. Wij kunnen onmogelijk controleren en garanderen dat er daadwerkelijk nooit huisdieren komen of gerookt wordt. De huizen zijn bovendien vaak voorzien van een open haard, gestoffeerde meubelen en/ of vloerbedekking. Wij zien wel streng toe op het naleven van de regels in onze accommodaties en maken deze goed schoon. Maar wij geven dus geen anti-allergie garantie.

Gas, water en licht

Voor gas, water en licht kan in verband met de sterk gestegen energieprijzen een toeslag worden gevraagd. De hoogte hiervan wordt u voordat u de sleutel krijgt medegedeeld.

Verplichte bijkomende kosten per boeking

Administratiekosten, toeristenbelasting & services en eindschoonmaak. Bekijk hier de actuele tarieven

Huisdieren

In diverse appartementen en huizen is 1 hond welkom. Meerdere honden alleen op aanvraag. Meer informatie. Andere huisdieren zijn helaas niet toegestaan. Geen enkele omheinde tuin is gegarandeerd ontsnappingsvrij voor uw hond. Voor het bestrijden van mieren worden er mierenlokdoosjes neergezet in de accommodaties. Wees hier alert op.

Verzekeringen

U kunt via Villa Mer gemakkelijk en snel een annuleringsverzekering en een schadeverzekering bijboeken. Dit is niet verplicht maar wel verstandig. Meer informatie

Kinderbedden en Kinderstoelen

Kinderbedden en kinderstoelen kunt u huren via ons kantoor. Meer informatie.

Bedlinnen, handdoeken, dekbedden en kussens

Per slaapplaats is één kussen en één dekbed aanwezig. Sommige tweepersoonsbedden hebben een tweepersoonsdekbed en een groot tweepersoonsmatras. Of dit zo is, staat in de omschrijving van de woning vermeld.

Bedlinnen en handdoeken kunt u zelf meenemen of huren via ons kantoor. Als u linnen en handdoeken meeboekt bij uw reserving ontvangt u deze bij aankomst op de receptie. U maakt dan zelf de bedden op. Ook kunt u de bedden door ons laten opmaken. Meer informatie. Het op een later tijdstip bijboeken van handdoeken en beddengoed is alleen mogelijk op basis van beschikbaarheid.

Zijn er zaken als een föhn en strijkijzer aanwezig?

Een föhn en een strijkijzer behoren niet tot de standaard inventaris. Sommige huiseigenaren hebben hier echter toch in voorzien. Wij hebben dit echt niet geïnventariseerd en kunnen u daarom niet vertellen of er een fohn of een strijkijzer in uw woning aanwezig is. Bij de receptie kunt u tegen betaling een fohn lenen. Meer informatie.

Inchecken

U kunt uw accommodatie op de dag van aankomst doorgaans tussen 15.00 uur en 16.00 uur betrekken. De exacte inchecktijd staat in uw aanreisinformatie. In de winter gelden er mogelijk afwijkende inchecktijden. De sleutel haalt u op op Boulevard de Wielingen 7a in Cadzand. Als u na sluitingstijd van de receptie aanreist moet u dat (als dat kan) 24 uur van te voren laten weten. En anders zo snel mogelijk. De receptie blijft dan langer voor u open of wij leggen de sleutel voor u in een sleutelkluisje. U krijgt een code van het kluisje.

Uitchecken

Op de dag van vertrek dient u de woning voor 10.00 uur te verlaten. De sleutel levert u in bij receptie (Boulevard de Wielingen 7a). Als de receptiedeur (op huisnummer 7A) op het moment van vertrek nog gesloten is gooit u de sleutels in de Villa Mer brievenbus. De brievenbus vindt u in de hal van huisnummer 7. De deur van de hal is 24 uur per dag open.

Mieren en insecten

Door de ligging in de natuur hebben ook beestjes zoals mieren, spinnen en insecten het goed naar hun zin in Cadzand. Onze schoonmakers houden deze diertjes zo goed mogelijk buiten de deur. Helaas kunnen wij echter niet voorkomen dat u toch bijvoorbeeld spinnenwebben, spinnen en mieren in en rond uw woning aantreft. Ervaart u overlast van beestjes? Meld dit dan bij de receptie.

In uw accommodatie zijn mogelijk bestrijdingsmiddelen gebruikt zoals mierenpoeder en mierenlokdoosjes. Dit gif is niet levensbedreigend voor mensen en honden en is voor consumenten overal te koop voor gebruik in en rond huis. Wees er toch alert op dat honden en kinderen er niet mee in aanraking komen.